Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań. Jest przetarg na dalszą część remontu trasy PST

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
06-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Poznań. Jest przetarg na dalszą część remontu trasy PST
fot. Jakub RöslerSolaris Tramino na trasie PST
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu ogłosił właśnie przetarg na dalszą część remontu trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Postępowanie dotyczy fragmentu trasy od Słowiańskiej do Szymanowskiego. Ten fragment inwestycji jest dofinansowany z Polskiego Ładu.

O remoncie trasy PST, popularnej Pestki, piszemy od wielu miesięcy. Miasto wytypowało tę inwestycję do realizacji w ramach funduszy otrzymanych z programu inwestycji strategicznych, potocznie nazywanego Polskim Ładem. Rządowe dofinansowanie udało się pozyskać, a środki miały wspomóc remont najdłuższego odcinka trasy, od Słowiańskiej do Szymanowskiego. Tak też się stanie, a Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) w Poznaniu właśnie ogłosił przetarg na to zadanie.

Prace podzielone na 3 etapy

Postępowanie dotyczy zaprojektowania oraz wykonania prac modernizacyjnych. Na całość prac przeznaczono maksymalnie 13 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy, a całość zadania podzielono na 3 etapy. W pierwszym z nich, który ma zostać wykonany w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy, wykonawca przygotuje dokumentację projektową oraz przejmie teren budowy.

Drugi etap podzielono na dwie części, A oraz B. Pierwszy z nich dotyczy remontu samego przystanku Słowiańska, który ma zostać ukończony w ciągu 5 miesięcy. W dokumentacji zapisano, iż to działanie ma umożliwić uruchomienie kursów do Słowiańskiej, mimo tego, iż przetarg na modernizację torów do tego przystanku, prowadzony obecnie przez MPK Poznań, zakłada likwidację stałych rozjazdów przed Słowiańską, co utrudni prowadzenie ruchu tramwajowego. Potrzebne będzie zastosowanie rozjazdów nakładkowych lub też prowadzenie ruchu po jednym torze, do czego potrzeba tramwajów dwukierunkowych, których w Poznaniu nie ma zbyt wiele, a większość z nich będzie wykorzystywana do obsługi tras kursujących na Naramowice. Na ten moment nie wiemy więc, na jakie rozwiązanie zdecyduje się MPK Poznań.

Termin prac dłuższy od zapowiedzi

Druga część drugiego etapu opiewa na właściwe prace budowlane oraz oddanie do eksploatacji odcinka od Słowiańskiej do Szymanowskiego, które mają zostać wykonane w terminie do 10 miesięcy od dnia podpisania umowy. To dużo dłuższy termin od tego, jaki był zapowiadany przez wiceprezydenta Poznania, Mariusza Wiśniewskiego.

Trzeci etap, a więc odbiór końcowy zostanie zrealizowany w ciągu 13 miesięcy od podpisania umowy. Pestka ma zostać zamknięta dla tramwajów 25 czerwca bieżącego roku.

Nowe szyny i regulacja sieci trakcyjnej

Prace obejmują demontaż starych szyn oraz 8 rozjazdów, a także montaż 7,35 kilometrów nowego toru pojedynczego. Ponadto przewidziano szlifowanie szyn, wymianę krawędzi peronowych oraz nawierzchni przejazdu przy przystanku Lechicka. Wśród elementów inwestycji zamawiający wymienia także czyszczenie odwodnienia czy też regulację sieci trakcyjnej. Prace mają pozwolić na to, by tramwaje rozpędzały się do prędkości 70 km/h.

Nowością jest możliwość montażu tymczasowych nakładek rozjazdowych przed każdym przystankiem na modernizowanym odcinku. Do tej pory funkcjonowały dwa stałe rozjazdy, przed przystankami Słowiańska oraz Szymanowskiego, w wyniku modernizacji trasy oba zostaną zlikwidowane.

Najwięcej waży cena

W postępowaniu startować mogą wykonawcy, którzy wykażą, iż w ciągu ostatnich 5 lat wykonał minimum dwa zadania polegające na budowie, bądź modernizacji torowiska tramwajowego, o długości co najmniej 500 metrów toru pojedynczego w każdym z zadań. Oferty można składać do 16 maja tego roku, a o wyborze zdecydują cena oferty - 60% oraz okres gwarancji - 40%.

Dwa pozostałe odcinki trasy, od Mostu Teatralnego do Słowiańskiej, oraz od Szymanowskiego do pętli na Sobieskiego także przejdą remont, bądź bieżące prace utrzymaniowe. Pestka skończyła w tym roku 25 lat, a z jej krótką historią można zapoznać się w tym artykule.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Bydgoszcz: Nowe mosty. Wkrótce próby obciążenia [zdjęcia]

Przestrzeń

Bydgoszcz: Nowe mosty. Wkrótce próby obciążenia [zdjęcia]

inf. pras., oprac. MK 12 września 2023

Poznań: Wszystko, co wiemy o remoncie “Pestki”

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Bydgoszcz: Nowe mosty. Wkrótce próby obciążenia [zdjęcia]

Przestrzeń

Bydgoszcz: Nowe mosty. Wkrótce próby obciążenia [zdjęcia]

inf. pras., oprac. MK 12 września 2023

Poznań: Wszystko, co wiemy o remoncie “Pestki”

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5